Agencja reklamowa

Agencja reklamowa – firma specjalizująca się w projektowaniu i realizacji kompleksowych kampanii reklamowych oraz pojedynczych reklam dla produktów, usług lub marek z wykorzystaniem dowolnych nośników (np. drukowanych, radiowych, telewizyjnych, prasowych, internetowych itd.). Agencje reklamowe pod względem świadczonych usług dzielą się na podmioty oferujące działania w obszarach BTL oraz ATL. Firmy łączące obie płaszczyzny kompetencyjne nazywane są agencjami 360°. Początki działalności agencji reklamowych sięgają połowy XIX wieku. Wówczas w Filadelfii Volney B. Palmer założył pierwszą w historii agencję reklamową, która zajmowała się zbieraniem ogłoszeń i zlecaniem ich emisji w prasie drukowanej.

Obszary działalności agencji reklamowych w Polsce
Zgodnie z obowiązującą w Polsce Klasyfikacją Działalności Gospodarczej, agencje reklamowe zajmują się:

  • projektowaniem, planowaniem i umieszczaniem reklam w mediach drukowanych, radiu, telewizji, Internecie oraz innych mediach,
  • projektowaniem, planowaniem i umieszczaniem reklam zewnętrznych, w formie bilbordów, paneli, gablot, balonów i sterowców reklamowych, wystawach okiennych, reklam na samochodach i autobusach itp.,
  • dystrybucją i doręczaniem prospektów i próbek reklamowych,
  • tworzeniem stoisk oraz innych konstrukcji i miejsc wystawowych,
  • prowadzeniem kampanii reklamowych i pozostałych usług reklamowych mających na celu przyciągnięcie lub zatrzymanie klientów, np. poprzez:
    • promocję wyrobów,
    • marketing bezpośredni,
    • doręczanie i zamieszczanie prospektów i próbek reklamowych oraz bezpośrednią reklamę korespondencyjną,
    • doradztwo marketingowe.

Ważną dziedziną jest identyfikacja wizualna oraz kompleksowe przeprowadzanie kampanii reklamowych. Obecnie zauważalne jest rozszerzanie zakresu usług, oprócz Internetu, outdooru, to np. reklamy ambientowe i guerilla marketing. Agencje reklamowe zajmują się również pełną obsługą graficzną klienta oraz przeprowadzaniem kampanii reklamowych na zlecenia klientów lub domów mediowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *