Ogłoszenie #9996348

Instytut Archeologii i Etnologii PAN
Warszawa, 25.09.2019
Al. Solidarności 105
00-140 Warszawa

Zaproszenie do udziału w szacowaniu wartości zamówienia w zakresie zaprojektowania, wykonania oraz uruchomienia strony internetowej Instytutu

  1. Przedmiot i cel zamówienia będącego przedmiotem ustalenia wartości zamówienia:
    Przedmiotem zaproszenia do udziału w szacowaniu wartości przedmiotu zamówienia jest
    rozeznanie rynku w celu oszacowania przez Zamawiającego w trybie art. 32 – 35 ustawy z
    dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn.
    zm.) wartości zamówienia publicznego na zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie
    strony internetowej Instytutu Archeologii i Etnologii PAN.
  2. Opis przedmiotu zamówienia: CPV Przedmiotu zamówienia
    72413000-8 – Usługi w zakresie projektowania stron WWW
    72400000-4 – Usługi internetowe

    Przedmiotem zamówienia jest:
    – zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie strony internetowej wraz z systemem
    zarządzania treścią CMS i niezbędnymi funkcjonalnościami;
    – sprawdzanie (testowanie) wykonanej strony internetowej z systemem CMS oraz bieżącym
    wprowadzeniu niezbędnych zmian;
    – umieszczenie treści (wprowadzenie danych na stronę internetową) przekazanych przez

    Zamawiającego w formie elektronicznej;
    – wykonanie dokumentacji powdrożeniowej;
    – przeprowadzenie szkoleń dla osób zajmujących się obsługą strony (aktualizacją danych i
    administracją).
    1 Cechy charakterystyczne strony:
    – struktura strony czytelna i intuicyjna w nawigacji;
    – nawigacja powinna wykorzystywać technologię NO CLICK umożliwiającą nawigacje
    poprzez najazd na wybraną sekcję;
    – estetycznie wykonana – uporządkowanie materiałów na stronie i zastosowanie spójnej
    grafiki;
    – przejrzysta – czytelny układ strony, brak ozdobników, wyraźny kolor czcionki;
    – funkcjonalna – w łatwy sposób powinna przenosić użytkownika na poszukiwaną podstronę,
    przyjazna w obsłudze, obsługująca najnowsze wersje przeglądarek internetowych (IE, Mozilla
    Firefox, Opera, Google Chrome dla systemów operacyjnych Windows 8 i nowszych, Mac
    OsX oraz Linux);
    – linki wyraźnie zaznaczone – zgodnie ze standardami panującymi w Internecie;
    – zastosowanie RWD (responsive web design) – wygląd i układ strony powinien dostosować
    się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany np. przeglądarki,
    smartfonów czy tabletów;
    – zgodność z Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) na poziomie minimum AA;
    – dostosowanie wszystkich funkcjonalności stron internetowej do przeglądania na
    urządzeniach z ekranami dotykowymi;
    – wersje językowe – polska i angielska (przechodzenie między wersjami językowymi strony
    WWW za pomocą flag – ikonek.
    – strona musi zawierać informacje dotyczące polityki prywatności dostępnej z głównej strony
    Instytut oraz o przetwarzanych cookies;
    – strona musi zapewniać pozyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych od osób
    tworzących profil dostępowy do niego lub wysyłających wiadomość poprzez formularz
    kontaktowy;
    – zapewnienie ochrony danych osobowych przetwarzanych, zgodnie z RODO w tym: kontrolę
    dostępu i podział uprawnień, wykonywanie kopii zapasowych, rejestrowanie zmian na danych
    osobowych, monitoring i inne;
    – system powinien mieć możliwość zliczania liczby odwiedzających stronę użytkowników
    (widoczne w panelu administracyjnym) – statystyki strony.
    2Inne wymagania:
    – strona musi być zgodna z obowiązującymi aktami prawnymi mającymi wpływ na jej
    działanie i realizowaną funkcjonalność na dzień złożenia oferty. Wymagania określają m.in.
    poniższe ustawy:
    a) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
    Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
    w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
    (Dz.U. 2017 poz. 526 z późn. zm.), w tym spełniać zalecenia WCAG 2.0. na poziomie AA;
    b) Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r. poz. 1000);
    c) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
    r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
    sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
    rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 ze zm.) – zwane RODO;
    d) Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
    mobilnych podmiotów publicznych;
    -pozycjonowanie Strony wśród 5 pierwszych podpowiedzi w wyszukiwarce internetowej;
    – po wdrożeniu Wykonawca zapewni pomoc techniczną oraz wsparcie techniczne nad
    systemem CMS przez 3 lata od dnia podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez
    Zamawiającego;
    – przekazanie zamawiającemu pełnej kopii zapasowej plików strony internetowej oraz bazy
    Danych w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru na nośniku USB;
    – Wykonawca po podpisaniu umowy przygotuje 2 propozycje projektów graficznych do
    wyboru Zamawiającego uwzględniając wytyczne i informacje przekazywane przez
    Zamawiającego w toku prowadzonych roboczych uzgodnień i konsultacji;
    – wszelkie działania na systemie CMS będą odbywać się na serwerze wskazanym przez
    Wykonawcę dopiero po testach i akceptacji Zamawiającego zostanie przeniesiona na serwer
    docelowy;
    – system zarządzania treścią ma umożliwiać dalszy rozwój strony po wygaśnięciu umowy z
    Wykonawcą a w szczególności zmianę szaty graficznej, nagłówka i stopki oraz układu menu
    nawigacyjnego i rozmieszczenia poszczególnych elementów serwisu.

  3. Zarządzanie stroną
    – strona powinna być wyposażona w funkcje umożliwiające łatwą i intuicyjną administrację
    za pośrednictwem zainstalowanego i skonfigurowanego systemu CMS, zgodnie z
    dostarczonymi przez Zamawiającego wymaganiami i strukturą;
    – Wykonawca jest zobowiązany do systematycznych aktualizacji systemu zarządzania treścią
    pod kątem bezpieczeństwa (przez okres trwania umowy co najmniej 1-2 razy w roku);
    – zestaw aplikacji internetowych CMS winien być wyposażony w polski interfejs,
    pozwalający na:
     samodzielne modyfikowanie struktury Strony – edycja, przenoszenie, ukrywanie,
    publikacja, tworzenie, ustawianie czasu publikacji, usuwanie podstron, publikowanie
    dokumentu;
     samodzielne dodawanie i modyfikowanie treści podstron (bieżąca aktualizacja) przez
    osobę wprowadzającą dane w j. polskim i j. angielskim;
     umożliwienie wprowadzania do dokumentu tekstów, obrazków, zdjęć, tabel, plików
    do pobrania, plików multimedialnych;
    – tworzenie adresów przyjaznych użytkownikowi;
    – dostęp do systemu CMS z poziomu przeglądarki internetowej;
    – logowanie się do systemu CMS za pomocą jednego zestawu kluczy (hasło i login) do
    wszystkich obszarów serwisu (np. wersja polska i angielska);
    – tworzenie dokumentów przy pomocy edytora, niewymagające od redaktorów znajomości
    języka html (edytor powinien umożliwić redaktorom wygodny mechanizm przenoszenia
    treści ze sformatowanych w popularnych formatach biurowych plików tekstowych, jak
    również edycję wstawianego dokumentu w formacie html);
    – tworzenie stron w różnych częściach struktury o tych samych nazwach;
    – dostęp do strony ma się odbywać na poziomie:
     poziom publiczny: dostęp dla odwiedzających/przeglądających stronę
     poziom administracyjny: zastrzeżony dostęp dla administratorów
     poziom redaktorów: dostęp do przypisanej grupy z możliwością edytowania treści
     poziom specjalny: dostęp do treści strony dla pracowników Instytutu po zalogowaniu
    się (intranet)
  4. Licencje
    – wszystkie wykorzystane licencje użyte do wykonania przedmiotu Umowy nie będą obciążać
    kosztami Zamawiającego;
    – Wykonawca dostarczy i nieodpłatnie przekaże Zamawiającemu wykaz wszystkich licencji
    (systemowe, narzędziowe itp.) niezbędne do prawidłowej pracy i pełnego korzystania z
    serwisu. W przypadku, gdy zdjęcia i materiały są objęte licencjami otwartymi, Wykonawca
    musi zapewnić szczegółową informację o podstawie i dopuszczalnym zakresie ich
    wykorzystania;
    – Wykonawca przeniesie na rzecz Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do
    zaakceptowanych przez Zamawiającego elementów graficznych oraz szablonów wyglądu
    serwisów;
    – Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszystkie kody źródłowe oprogramowania
    wykorzystywanego przez System w tym w szczególności stronę internetową i system CMS,
    które powstaną w wyniku realizacji Umowy;
    – System musi umożliwiać jednoczesny dostęp dla nieograniczonej liczby użytkowników
    końcowych Strony, zarówno zarejestrowanych jak i niezarejestrowanych.
    Dokumentacja powdrożeniowa oraz szkolenie
    – Zamawiający najpóźniej w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru dostarczy
    kompletną dokumentację powdrożeniową w 1 kopii papierowej i 1 wersji elektronicznej
    obejmującej:
    „Instrukcji Użytkownika – Redaktora” wraz z szczegółowym opisem funkcji, pól itp. ze
    wskazaniem kolejności wykonywania, wprowadzania niezbędnych czynności – danych,
    „Instrukcji Administratora” na który składa się w szczególności:
     szczegółowy opis niezbędnych wymagań technicznych dotyczący: sprzętu, systemu
    operacyjnego, bibliotek, modułów itp.,
     procedurę instalacji,
     procedurę konfiguracji: klient-serwer, serwer-baza danych,
     procedury konserwacji i serwisu,
     szczegółowy opis uprawnień oraz sposób ich przydzielania,
    5
    informacje o niezbędnych plikach, które mogą posłużyć do odtworzenia aplikacji z
    kopii zapasowej,
    – przeprowadzenie1 szkolenia dla grupy 15 osób (administratorów i redaktorów) dotyczące
    obsługi Strony;
    – przeprowadzenie 1 szkolenia dla 2 osób (administratorów) dotyczące aktualizacji i
    konfiguracji systemu;
    – szkolenie zostanie przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego w uzgodnionym wcześniej
    terminie;
    – program szkolenia oraz czas realizacji zostanie ustalony w porozumieniu między stronami;
    – szkolenia odbędą się w godzinach pracy Zamawiającego.
    Obsługa techniczna Systemu:
    – Strona ma być wykonany w oparciu o aktualną wersję Systemu Zarządzania Treścią
    WordPress bądź równoważne rozwiązanie CMS;
    – system ma być rozpowszechniany na licencji GNU GPL lub kompatybilnej z nią licencji
    pozwalającej sklasyfikować go jako oprogramowanie open source;

    system
    ma
    zapewniać
    możliwość
    zmiany warstwy prezentacji
    przy pomocy
    programowalnych szablonów bez konieczności zmian w architekturze bazy danych;
    – system ma posiadać otwarty charakter i zapewniać możliwość rozszerzania funkcjonalności
    przy pomocy pluginów;
    – strona ma być wykonana w sposób umożliwiający aktualizację Systemu Zarządzania Treścią
    zachowując wszystkie funkcjonalności bez potrzeby ingerencji w strukturę kodu;
    – wykonanie i wdrożenie rozwiązania automatycznego wykonania kopii zapasowej serwisu
    (wszelkich plików strony www oraz bazy danych).
    Wymogi ogólne dla bezpieczeństwa:
    – zabezpieczenie przed nieautoryzowanymi zmianami stanu sesji i jej parametrów;
    – ograniczanie liczby kolejnych błędnych logowań;
    – mechanizmy pozwalające na wykrycie i zablokowanie nieautoryzowanych prób dostępu;
    – rejestracja wszystkich prób logowania do systemu (udanych i nieudanych) i działań
    związanych z przydzielaniem uprawnień dostępu;
    – hasła przechowywane są w postaci zaszyfrowanej;
    6- Rozwiązanie ma zapewniać ochronę przed następującymi lukami w bezpieczeństwie typu –
    Cross-site scripting (XSS), Cross-site request forgery (CSRF), wstrzyknięcie złośliwych
    plików/kodów, wyciek informacji i niepoprawne zarządzanie błędami, zabezpieczenie
    numerów telefonów i adresów e-mail przed botami atakującymi.
    3. Informacje dodatkowe:
    – Osoba upoważniona do kontaktów ze strony Zamawiającego jest Pani Renata Szubińska,
    e-mail: renata_w@iaepan.edu.pl
    – Złożona oferta powinna zawierać informacje na temat wykonawcy, informację na temat
    ceny wykonania usługi.
    – Oferty należy składać w formie elektronicznej na adres renata_w@iaepan.edu.pl z
    dopiskiem w temacie – oszacowanie wykonania strony internetowej do 04 października
    2019 r.
    Załączniki
    – mapa strony z opisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *