Tworząc stronę internetową zwykle skupiamy się na kwestii wizualnej. Jednak dla uzyskania wysokich pozycji ważne są również inne parametry. Sprawdź, czy Twoja strona jest dostępna dla robotów Google, czy Twoje treści są wystarczająco rozbudowane oraz jak wygląda nasycenie treści słowami kluczowymi. Konstruktywna ocena zaprezentowana niżej może stać się punktem wyjścia Twojej skutecznej kampanii w Internecie.
Większość z nas ocenia stronę z własnej perspektywy. Należy jednak pamiętać, że aby móc być wysoko w Google, strona musi być przede wszystkim dostępna dla robotów wyszukiwarki. Sprawdź więc, jaką ocenę techniczną ma Twój serwis – i zwiększ szansę na wysokie pozycje dzięki poprawie określonych parametrów.
-
Tytuł strony wykorzystany w całości (11-40 znaków)
Znacznik title powinien zawierać słowa kluczowe określające np. działalność firmy oraz jej nazwę. Dzięki temu Google lepiej zrozumie tematykę strony, co pozwoli osiągnąć wyższy ranking (a co za tym idzie – większą widoczność dla potencjalnych Klientów). W przypadku badanej strony istnieje możliwość poszerzenia tytułu o dodatkowe słowa pod kątem zwiększenia widoczności.
-
Opis strony
Znacznik meta description powinien opisywać to, co internauta odnajdzie na stronie. Choć wpływ tego tagu na ranking jest znikomy, to należy pamiętać, że właśnie ten opis zachęca internautów do kliknięcia w Twoją stronę. Warto uzupełnić opis o podstawowe informacje o serwisie.
-
Blokada indeksowania w meta robots
Kod strony nie powinien mieć włączonej blokady uniemożliwiającej indeksowanie strony.
-
Blokada indeksowania biorąc pod uwagę robots.txt
Strona powinna być indeksowana przez roboty.
-
Adres powinien posiadać instrukcje dla robotów wskazujące na indeksowanie innego URL
W kodzie strony powinien zawierać znacznik canonical kierujący na inny adres. Należy zweryfikować, czy wykorzystanie znacznika canonical jest prawidłowe i czy jego konfiguracja nie ogranicza potencjału strony na osiąganie większej widoczności.
-
Mikrodane z danymi teleadresowymi
Mikrodane ułatwiają robotom odczyt np. danych kontaktowych firmy. Ich brak może wpływać negatywnie na widoczność w wynikach – Google mniej chętnie pokazuje strony należące do anonimowych właścicieli, uznając je za potencjalnie mniej wiarygodne dla użytkowników. Dodatkowo należy zadbać o spójność danych adresowych prezentowanych na stronie z adresem podanym w innych źródłach (np. w tzw. „yellow pages”).
-
Przekierowanie domeny
Dzięki temu Twoja strona nie jest podatna na indeksowanie powielonych treści dzięki poprawnemu przekierowaniu 301 Moved Permanently. Serwis jest dostępny pod jedną domeną, co ułatwia Google właściwe rankingowanie.
-
Dostęp strony tylko z jednego adresu domeny
Nie powinno być problemu z podwójną indeksacją strony, np. pod adresem subdomeny – strona powinna być przed tym zabezpieczona.
-
Strona 404 powinna być prawidłowo skonfigurowana
Strona błędu powinna zwracać poprawny kod nagłówka 404 – nie powinna być indeksowana.
-
Strona powinna być indeksowana przez Google
Strona powinna być indeksowana przez roboty wyszukiwarki, o czym świadczą adresy znajdujące się już w indeksie Google.
-
System Google SafeBrowsing nie wykrył zagrożeń związanych ze stroną
Strona nie powinna znajdować się na listach witryn, które są niebezpieczne.
Czy wiesz, że… możesz – świadomie bądź nie – blokować dostęp robotom Google do określonych zawartości Twojej strony www. Możesz to zrobić za pomocą fragmentu kodu w tagu meta robots lub dzięki instrukcji w pliku robots.txt.
Potencjał treści na Twojej stronie pod kątem SEO
Najprostszą formą wyróżnienia się w wyszukiwarce jest stworzenie unikalnej treści. To ona w dużej mierze wpływa na pozycje i widoczność. Ważna jest nie tylko ilość i jakość, ale także ułożenie contentu. Sprawdź, co powinieneś poprawić, aby zwiększyć pozycje. Pamiętaj, że:
-
Strona może mieć zbyt mało treści (poniżej 1600 znaków)
Na stronie jest już trochę treści, ale należy zweryfikować, czy jest to ilość wystarczająca na skuteczną walkę z konkurencją o widoczność strony w wynikach Google.
Czy wiesz, że… średnia ilość treści na stronach w czołowych pozycjach Google.com wynosi aż 1 633 słowa, co odpowiada około 10 000 znaków tekstu.
Analiza nagłówków na stronie
Jedną z podstaw optymalizacji są nagłówki HTML. To one ułatwiają zorganizowanie treści na stronie. Określenie ich jest tak samo ważne, jak opracowanie spisu treści w książce.
Czy wiesz, że… nagłówki HTML oznaczamy znacznikami od H1 do H6, z czego najważniejszy określamy tagiem H1. Idealnie, aby nagłówek ten zawierał np. nazwę produktu na stronie, która opisuje właśnie ten konkretny produkt.
Analiza fraz najczęściej występujących na stronie
Wśród słów najczęściej używanych na stronie mogą znajdować się te, które są istotne dla promocji Twojej witryny w Internecie. Sprawdź, czy takie frazy znajdują się w kluczowych dla SEO miejscach i znacznikach.
Dostępność Twojego serwisu dla użytkowników
Potencjalni Klienci poszukują Twojej firmy w wyszukiwarce na wiele sposobów. Twój serwis internetowy powinien wspomagać ich w odnalezieniu drogi do Twojej oferty. Sprawdź, czy Twoja strona internetowa idzie zgodnie z duchem czasu i czy jest przyjazna internautom!
-
Dostępność Twojej strony dla użytkowników smartfonów
Dziś smartfon towarzyszy Twoim Klientom niemal wszędzie. Algorytmy Google nie pozostają obojętne na mobilność witryn. Cały rok 2015 stał pod znakiem trendu Mobile Friendly, a 21.04.2015 przez Internet przeszedł Mobilegeddon – algorytm deklasujący strony nieprzystosowane do urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest to, czy Twoja witryna jest dobrze widoczna na smartfonie Twojego Klienta.
Czy wiesz, że… telewizja budowała swój zasięg (na poziomie ponad 1 mld odbiorców) ponad 67 lat. To samo sektor mobilny osiągnął w zaledwie 5 lat! Każdego dnia 90% użytkowników smartfonów poszukuje informacji w Internecie.
-
Szybkość ładowania Twojej strony
Czas ucieka, a wraz z nim Twoi zniecierpliwieni Klienci. Dziś wyścig z czasem dotyczy również robotów Google. Jeśli strona będzie ładować się rażąco wolno, może to ograniczać jej widoczność w wynikach. Sprawdź, jak Google ocenia wydajność shendi.pl na smartfonach i komputerach stacjonarnych.
Czy wiesz, że… kiedy strona internetowa ładuje się szybciej, odwiedzający zostaje na niej dłużej i częściej do niej wraca.
-
Statystyki – kontrolujesz to?
Nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu jest analiza kosztów, zysków i potencjału firmy. Tę samą zasadę należy przełożyć na SEO. Sprawdź, czy posiadasz odpowiednie narzędzia do śledzenia ruchu na Twojej stronie. Bądź świadomy tego, gdzie i kiedy zaglądają Twoi Klienci.
Czy wiesz, że… w 2015 roku Google udostępniło darmowe narzędzie Google Tag Manager. Ułatwia ono pracę ze skryptami i kodami śledzenia zamieszczonymi na stronie bez pomocy webmastera – wystarczy tylko raz dodać kod śledzący na stronie!
Ocena wsparcia zewnętrznego dla Twojej strony
Otoczenie strony internetowej to przede wszystkim relacje z innymi podmiotami: użytkownikami, witrynami – i całym środowiskiem wyszukiwarki. Powiązania z innymi stronami, widoczność lokalna czy profil w mediach społecznościowych kreują szanse i możliwości zwiększania popularności serwisu. Bo otoczenie ma znaczenie!
- Ile linków kieruje do Twojej strony
- Co klienci widzą w Mapach Google
- Jak wykorzystujesz Social Media
-
Linki przychodzące do Twojego serwisu
Znaczący wpływ na popularność serwisu w Google mają powiązania z innymi stronami, a szczególnie linki przychodzące. To tzw. „głosy poparcia” oddane na nasz serwis w formie odnośników z wartościowych, tematycznie powiązanych stron. Po prostu: z kim przestajesz, takim się stajesz!
-
Analiza ilościowa backlinków
W kwietniu 2012r. Google wprowadziło aktualizację algorytmu Pingwin, który dokładniej analizuje i ocenia linki przychodzące. Wniosek jest jeden: liczy się jakość, a nie ilość.
Czy wiesz, że… legendarny parametr PageRank był jednym z pierwszych czynników rankingujących strony. Aktualnie jego wartość jest niewidoczna dla użytkowników, jednak jest on dalej wykorzystywany wewnętrznie przez algorytm.
-
Widoczność Twojej strony w Mapach Google
Prezentacja firmy w Mapach Google pomoże zaistnieć na rynku lokalnym i dotrzeć do wszystkich, którzy szukając w wyszukiwarce dopisują nazwę miejscowości. Również ci, którzy wpisują ogólne wyrażenia, często otrzymują wyniki geolokalizowane. Nie daj się pominąć i wskaż Klientowi drogę do swojej firmy.
Czy wiesz, że… użytkownicy komputerów (72%) i smartfonów (67%) oczekują, że reklamy w wyszukiwarce będą ściśle powiązane z ich lokalizacją. Podczas podróży 56% badanych szuka w Internecie lokalnych usług.
-
Badanie obecności w Social Media
Aktywność na portalach społecznościowych wpływa zarówno na popularność Twojej działalności, jak i serwisu WWW. Media te nie tylko ułatwiają kontakt z Klientami, ale również pośrednio zwiększają wartość strony pod kątem SEO. To doskonałe miejsce wymiany rekomendacji. Dziś to nie możliwość – to obowiązek!
Czy wiesz, że… 60% internautów w Polsce korzysta z social media – to 15,5 mln aktywnych użytkowników!
Podsumowanie – analiza potencjału serwisu
Potencjał serwisu odnosi się do aktualnie wypracowanej widoczności oraz określa niewykorzystane zasoby. Istotna jest także analiza witryny na tle konkurencji oraz uzyskiwane pozycje w wyszukiwarce na charakterystyczne dla branży frazy.
- Jak wysoko wyświetla się Twoja strona i z kim konkuruje
- Z jakimi hasłami jest kojarzona
Analiza widoczności Twojej strony w Google
Parametry techniczne, dostępność strony oraz jej otoczenie to obszary wpływające na widoczność w wynikach organicznych. Czy sprawdzałeś, jakie rezultaty przyniosły działania podejmowane przez Ciebie dotychczas? Wiesz, co wpisują użytkownicy w Google przy szukaniu Twoich produktów lub usług? Z jaką częstotliwością? Zobaczmy, czy Twój serwis jest we właściwym miejscu. Poniżej analiza widoczności Twojej strony na najpopularniejsze słowa kluczowe powiązane z jej treścią.
Czy wiesz, że… 83% wyszukiwanych wyrażeń składa się z 2 lub więcej słów. Aż 40% szukanych fraz to wyrażenia szczegółowe (co najmniej) trzywyrazowe).
Potencjalna konkurencja w wyszukiwarce
Twoja bezpośrednia konkurencja w wynikach to serwisy wyświetlające się na te same wyrażenia, co Twoja strona. To właśnie z nimi rywalizujesz o potencjalnych Klientów. Sprawdź, ile wspólnych wyrażeń kluczowych dzielisz z witrynami konkurencyjnymi. Wykorzystaj tę wiedzę jako okazję do rozwoju swojej witryny i biznesu.
Ocena możliwości promocji strony na chmurę wyrażeń
Każda strona kojarzona jest przez roboty wyszukiwarki z konkretnymi, charakterystycznymi dla niej określeniami. Poniżej prezentujemy przykładowe kombinacje najczęściej wyszukiwanych zwrotów, na które Twoja strona jest w top 50 wyników wyszukiwania. Czy wykorzystujesz te wyrażenia w treści swojego serwisu?
Czy wiesz, że… 15% fraz wpisywanych codziennie do Google to nowe, unikalne wyrażenia! To aż 1,5 miliarda zapytań każdego dnia!
Co dalej?
Przeprowadzone badanie Twojej strony miało na celu weryfikację parametrów istotnych z punktu widzenia SEO. Poniżej podsumowanie uzyskanych wyników.
Obszary wymagające weryfikacji i działania
Zwiększ widoczność strony dla Klientów!
Zoptymalizujemy Twoją stronę i poprawimy jej widoczność w Google!
Prografo to doświadczona agencja SEO/SEM. Aktywnie wspieramy firmy w budowaniu widoczności i wizerunku w sieci. Znamy potrzeby rynku i dajemy skuteczne rozwiązania dzięki wielu wypromowanych stron. Duża liczba specjalistów i ogromna baza praktycznej wiedzy pozwalają nam badać, testować i przewidywać – tak, by efekty Twojej kampanii były satysfakcjonujące i stabilne.
Świetne wyniki w realizacji kampanii Google Ads. Sukcesy w pozycjonowaniu przyniosły największą liczbę opublikowanych referencji w branży.
Całkiem niezłe omówienie tematu.