Dostępność strony dla robotów Google

Tworząc stronę internetową zwykle skupiamy się na kwestii wizualnej. Jednak dla uzyskania wysokich pozycji ważne są również inne parametry. Sprawdź, czy Twoja strona jest dostępna dla robotów Google, czy Twoje treści są wystarczająco rozbudowane oraz jak wygląda nasycenie treści słowami kluczowymi. Konstruktywna ocena zaprezentowana niżej może stać się punktem wyjścia Twojej skutecznej kampanii w Internecie.

Większość z nas ocenia stronę z własnej perspektywy. Należy jednak pamiętać, że aby móc być wysoko w Google, strona musi być przede wszystkim dostępna dla robotów wyszukiwarki. Sprawdź więc, jaką ocenę techniczną ma Twój serwis – i zwiększ szansę na wysokie pozycje dzięki poprawie określonych parametrów.

  • Tytuł strony wykorzystany w całości (11-40 znaków)

Znacznik title powinien zawierać słowa kluczowe określające np. działalność firmy oraz jej nazwę. Dzięki temu Google lepiej zrozumie tematykę strony, co pozwoli osiągnąć wyższy ranking (a co za tym idzie – większą widoczność dla potencjalnych Klientów). W przypadku badanej strony istnieje możliwość poszerzenia tytułu o dodatkowe słowa pod kątem zwiększenia widoczności.

  • Opis strony

Znacznik meta description powinien opisywać to, co internauta odnajdzie na stronie. Choć wpływ tego tagu na ranking jest znikomy, to należy pamiętać, że właśnie ten opis zachęca internautów do kliknięcia w Twoją stronę. Warto uzupełnić opis o podstawowe informacje o serwisie.

  • Blokada indeksowania w meta robots

Kod strony nie powinien mieć włączonej blokady uniemożliwiającej indeksowanie strony.

  • Blokada indeksowania biorąc pod uwagę robots.txt

Strona powinna być indeksowana przez roboty.

  • Adres powinien posiadać instrukcje dla robotów wskazujące na indeksowanie innego URL

W kodzie strony powinien zawierać znacznik canonical kierujący na inny adres. Należy zweryfikować, czy wykorzystanie znacznika canonical jest prawidłowe i czy jego konfiguracja nie ogranicza potencjału strony na osiąganie większej widoczności.

  • Mikrodane z danymi teleadresowymi

Mikrodane ułatwiają robotom odczyt np. danych kontaktowych firmy. Ich brak może wpływać negatywnie na widoczność w wynikach – Google mniej chętnie pokazuje strony należące do anonimowych właścicieli, uznając je za potencjalnie mniej wiarygodne dla użytkowników. Dodatkowo należy zadbać o spójność danych adresowych prezentowanych na stronie z adresem podanym w innych źródłach (np. w tzw. „yellow pages”).

  • Przekierowanie domeny

Dzięki temu Twoja strona nie jest podatna na indeksowanie powielonych treści dzięki poprawnemu przekierowaniu 301 Moved Permanently. Serwis jest dostępny pod jedną domeną, co ułatwia Google właściwe rankingowanie.

  • Dostęp strony tylko z jednego adresu domeny

Nie powinno być problemu z podwójną indeksacją strony, np. pod adresem subdomeny – strona powinna być przed tym zabezpieczona.

  • Strona 404 powinna być prawidłowo skonfigurowana

Strona błędu powinna zwracać poprawny kod nagłówka 404 – nie powinna być indeksowana.

  • Strona powinna być indeksowana przez Google

Strona powinna być indeksowana przez roboty wyszukiwarki, o czym świadczą adresy znajdujące się już w indeksie Google.

  • System Google SafeBrowsing nie wykrył zagrożeń związanych ze stroną

Strona nie powinna znajdować się na listach witryn, które są niebezpieczne.

Czy wiesz, że… możesz – świadomie bądź nie – blokować dostęp robotom Google do określonych zawartości Twojej strony www. Możesz to zrobić za pomocą fragmentu kodu w tagu meta robots lub dzięki instrukcji w pliku robots.txt.

Potencjał treści na Twojej stronie pod kątem SEO

Najprostszą formą wyróżnienia się w wyszukiwarce jest stworzenie unikalnej treści. To ona w dużej mierze wpływa na pozycje i widoczność. Ważna jest nie tylko ilość i jakość, ale także ułożenie contentu. Sprawdź, co powinieneś poprawić, aby zwiększyć pozycje. Pamiętaj, że:

  • Strona może mieć zbyt mało treści (poniżej 1600 znaków)

Na stronie jest już trochę treści, ale należy zweryfikować, czy jest to ilość wystarczająca na skuteczną walkę z konkurencją o widoczność strony w wynikach Google.

Czy wiesz, że… średnia ilość treści na stronach w czołowych pozycjach Google.com wynosi aż 1 633 słowa, co odpowiada około 10 000 znaków tekstu.

Analiza nagłówków na stronie

Jedną z podstaw optymalizacji są nagłówki HTML. To one ułatwiają zorganizowanie treści na stronie. Określenie ich jest tak samo ważne, jak opracowanie spisu treści w książce.

Czy wiesz, że… nagłówki HTML oznaczamy znacznikami od H1 do H6, z czego najważniejszy określamy tagiem H1. Idealnie, aby nagłówek ten zawierał np. nazwę produktu na stronie, która opisuje właśnie ten konkretny produkt.

Analiza fraz najczęściej występujących na stronie

Wśród słów najczęściej używanych na stronie mogą znajdować się te, które są istotne dla promocji Twojej witryny w Internecie. Sprawdź, czy takie frazy znajdują się w kluczowych dla SEO miejscach i znacznikach.

 Dostępność Twojego serwisu dla użytkowników

Potencjalni Klienci poszukują Twojej firmy w wyszukiwarce na wiele sposobów. Twój serwis internetowy powinien wspomagać ich w odnalezieniu drogi do Twojej oferty. Sprawdź, czy Twoja strona internetowa idzie zgodnie z duchem czasu i czy jest przyjazna internautom!

  • Dostępność Twojej strony dla użytkowników smartfonów

Dziś smartfon towarzyszy Twoim Klientom niemal wszędzie. Algorytmy Google nie pozostają obojętne na mobilność witryn. Cały rok 2015 stał pod znakiem trendu Mobile Friendly, a 21.04.2015 przez Internet przeszedł Mobilegeddon – algorytm deklasujący strony nieprzystosowane do urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest to, czy Twoja witryna jest dobrze widoczna na smartfonie Twojego Klienta.