Instytut Archeologii i Etnologii PAN
Warszawa, 25.09.2019
Al. Solidarności 105
00-140 Warszawa
Zaproszenie do udziału w szacowaniu wartości zamówienia w zakresie zaprojektowania, wykonania oraz uruchomienia strony internetowej Instytutu
- Przedmiot i cel zamówienia będącego przedmiotem ustalenia wartości zamówienia:
Przedmiotem zaproszenia do udziału w szacowaniu wartości przedmiotu zamówienia jest
rozeznanie rynku w celu oszacowania przez Zamawiającego w trybie art. 32 – 35 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn.
zm.) wartości zamówienia publicznego na zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie
strony internetowej Instytutu Archeologii i Etnologii PAN. - Opis przedmiotu zamówienia: CPV Przedmiotu zamówienia
72413000-8 – Usługi w zakresie projektowania stron WWW
72400000-4 – Usługi internetowePrzedmiotem zamówienia jest:
– zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie strony internetowej wraz z systemem
zarządzania treścią CMS i niezbędnymi funkcjonalnościami;
– sprawdzanie (testowanie) wykonanej strony internetowej z systemem CMS oraz bieżącym
wprowadzeniu niezbędnych zmian;
– umieszczenie treści (wprowadzenie danych na stronę internetową) przekazanych przezZamawiającego w formie elektronicznej;
– wykonanie dokumentacji powdrożeniowej;
– przeprowadzenie szkoleń dla osób zajmujących się obsługą strony (aktualizacją danych i
administracją).
1 Cechy charakterystyczne strony:
– struktura strony czytelna i intuicyjna w nawigacji;
– nawigacja powinna wykorzystywać technologię NO CLICK umożliwiającą nawigacje
poprzez najazd na wybraną sekcję;
– estetycznie wykonana – uporządkowanie materiałów na stronie i zastosowanie spójnej
grafiki;
– przejrzysta – czytelny układ strony, brak ozdobników, wyraźny kolor czcionki;
– funkcjonalna – w łatwy sposób powinna przenosić użytkownika na poszukiwaną podstronę,
przyjazna w obsłudze, obsługująca najnowsze wersje przeglądarek internetowych (IE, Mozilla
Firefox, Opera, Google Chrome dla systemów operacyjnych Windows 8 i nowszych, Mac
OsX oraz Linux);
– linki wyraźnie zaznaczone – zgodnie ze standardami panującymi w Internecie;
– zastosowanie RWD (responsive web design) – wygląd i układ strony powinien dostosować
się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany np. przeglądarki,
smartfonów czy tabletów;
– zgodność z Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) na poziomie minimum AA;
– dostosowanie wszystkich funkcjonalności stron internetowej do przeglądania na
urządzeniach z ekranami dotykowymi;
– wersje językowe – polska i angielska (przechodzenie między wersjami językowymi strony
WWW za pomocą flag – ikonek.
– strona musi zawierać informacje dotyczące polityki prywatności dostępnej z głównej strony
Instytut oraz o przetwarzanych cookies;
– strona musi zapewniać pozyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych od osób
tworzących profil dostępowy do niego lub wysyłających wiadomość poprzez formularz
kontaktowy;
– zapewnienie ochrony danych osobowych przetwarzanych, zgodnie z RODO w tym: kontrolę
dostępu i podział uprawnień, wykonywanie kopii zapasowych, rejestrowanie zmian na danych
osobowych, monitoring i inne;
– system powinien mieć możliwość zliczania liczby odwiedzających stronę użytkowników
(widoczne w panelu administracyjnym) – statystyki strony.
2Inne wymagania:
– strona musi być zgodna z obowiązującymi aktami prawnymi mającymi wpływ na jej
działanie i realizowaną funkcjonalność na dzień złożenia oferty. Wymagania określają m.in.
poniższe ustawy:
a) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
(Dz.U. 2017 poz. 526 z późn. zm.), w tym spełniać zalecenia WCAG 2.0. na poziomie AA;
b) Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r. poz. 1000);
c) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 ze zm.) – zwane RODO;
d) Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych;
-pozycjonowanie Strony wśród 5 pierwszych podpowiedzi w wyszukiwarce internetowej;
– po wdrożeniu Wykonawca zapewni pomoc techniczną oraz wsparcie techniczne nad
systemem CMS przez 3 lata od dnia podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez
Zamawiającego;
– przekazanie zamawiającemu pełnej kopii zapasowej plików strony internetowej oraz bazy
Danych w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru na nośniku USB;
– Wykonawca po podpisaniu umowy przygotuje 2 propozycje projektów graficznych do
wyboru Zamawiającego uwzględniając wytyczne i informacje przekazywane przez
Zamawiającego w toku prowadzonych roboczych uzgodnień i konsultacji;
– wszelkie działania na systemie CMS będą odbywać się na serwerze wskazanym przez
Wykonawcę dopiero po testach i akceptacji Zamawiającego zostanie przeniesiona na serwer
docelowy;
– system zarządzania treścią ma umożliwiać dalszy rozwój strony po wygaśnięciu umowy z
Wykonawcą a w szczególności zmianę szaty graficznej, nagłówka i stopki oraz układu menu
nawigacyjnego i rozmieszczenia poszczególnych elementów serwisu. - Zarządzanie stroną
– strona powinna być wyposażona w funkcje umożliwiające łatwą i intuicyjną administrację
za pośrednictwem zainstalowanego i skonfigurowanego systemu CMS, zgodnie z
dostarczonymi przez Zamawiającego wymaganiami i strukturą;
– Wykonawca jest zobowiązany do systematycznych aktualizacji systemu zarządzania treścią
pod kątem bezpieczeństwa (przez okres trwania umowy co najmniej 1-2 razy w roku);
– zestaw aplikacji internetowych CMS winien być wyposażony w polski interfejs,
pozwalający na:
samodzielne modyfikowanie struktury Strony – edycja, przenoszenie, ukrywanie,
publikacja, tworzenie, ustawianie czasu publikacji, usuwanie podstron, publikowanie
dokumentu;
samodzielne dodawanie i modyfikowanie treści podstron (bieżąca aktualizacja) przez
osobę wprowadzającą dane w j. polskim i j. angielskim;
umożliwienie wprowadzania do dokumentu tekstów, obrazków, zdjęć, tabel, plików
do pobrania, plików multimedialnych;
– tworzenie adresów przyjaznych użytkownikowi;
– dostęp do systemu CMS z poziomu przeglądarki internetowej;
– logowanie się do systemu CMS za pomocą jednego zestawu kluczy (hasło i login) do
wszystkich obszarów serwisu (np. wersja polska i angielska);
– tworzenie dokumentów przy pomocy edytora, niewymagające od redaktorów znajomości
języka html (edytor powinien umożliwić redaktorom wygodny mechanizm przenoszenia
treści ze sformatowanych w popularnych formatach biurowych plików tekstowych, jak
również edycję wstawianego dokumentu w formacie html);
– tworzenie stron w różnych częściach struktury o tych samych nazwach;
– dostęp do strony ma się odbywać na poziomie:
poziom publiczny: dostęp dla odwiedzających/przeglądających stronę
poziom administracyjny: zastrzeżony dostęp dla administratorów
poziom redaktorów: dostęp do przypisanej grupy z możliwością edytowania treści
poziom specjalny: dostęp do treści strony dla pracowników Instytutu po zalogowaniu
się (intranet) - Licencje
– wszystkie wykorzystane licencje użyte do wykonania przedmiotu Umowy nie będą obciążać
kosztami Zamawiającego;
– Wykonawca dostarczy i nieodpłatnie przekaże Zamawiającemu wykaz wszystkich licencji
(systemowe, narzędziowe itp.) niezbędne do prawidłowej pracy i pełnego korzystania z
serwisu. W przypadku, gdy zdjęcia i materiały są objęte licencjami otwartymi, Wykonawca
musi zapewnić szczegółową informację o podstawie i dopuszczalnym zakresie ich
wykorzystania;
– Wykonawca przeniesie na rzecz Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do
zaakceptowanych przez Zamawiającego elementów graficznych oraz szablonów wyglądu
serwisów;
– Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszystkie kody źródłowe oprogramowania
wykorzystywanego przez System w tym w szczególności stronę internetową i system CMS,
które powstaną w wyniku realizacji Umowy;
– System musi umożliwiać jednoczesny dostęp dla nieograniczonej liczby użytkowników
końcowych Strony, zarówno zarejestrowanych jak i niezarejestrowanych.
Dokumentacja powdrożeniowa oraz szkolenie
– Zamawiający najpóźniej w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru dostarczy
kompletną dokumentację powdrożeniową w 1 kopii papierowej i 1 wersji elektronicznej
obejmującej:
„Instrukcji Użytkownika – Redaktora” wraz z szczegółowym opisem funkcji, pól itp. ze
wskazaniem kolejności wykonywania, wprowadzania niezbędnych czynności – danych,
„Instrukcji Administratora” na który składa się w szczególności:
szczegółowy opis niezbędnych wymagań technicznych dotyczący: sprzętu, systemu
operacyjnego, bibliotek, modułów itp.,
procedurę instalacji,
procedurę konfiguracji: klient-serwer, serwer-baza danych,
procedury konserwacji i serwisu,
szczegółowy opis uprawnień oraz sposób ich przydzielania,
5
informacje o niezbędnych plikach, które mogą posłużyć do odtworzenia aplikacji z
kopii zapasowej,
– przeprowadzenie1 szkolenia dla grupy 15 osób (administratorów i redaktorów) dotyczące
obsługi Strony;
– przeprowadzenie 1 szkolenia dla 2 osób (administratorów) dotyczące aktualizacji i
konfiguracji systemu;
– szkolenie zostanie przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego w uzgodnionym wcześniej
terminie;
– program szkolenia oraz czas realizacji zostanie ustalony w porozumieniu między stronami;
– szkolenia odbędą się w godzinach pracy Zamawiającego.
Obsługa techniczna Systemu:
– Strona ma być wykonany w oparciu o aktualną wersję Systemu Zarządzania Treścią
WordPress bądź równoważne rozwiązanie CMS;
– system ma być rozpowszechniany na licencji GNU GPL lub kompatybilnej z nią licencji
pozwalającej sklasyfikować go jako oprogramowanie open source;
–
system
ma
zapewniać
możliwość
zmiany warstwy prezentacji
przy pomocy
programowalnych szablonów bez konieczności zmian w architekturze bazy danych;
– system ma posiadać otwarty charakter i zapewniać możliwość rozszerzania funkcjonalności
przy pomocy pluginów;
– strona ma być wykonana w sposób umożliwiający aktualizację Systemu Zarządzania Treścią
zachowując wszystkie funkcjonalności bez potrzeby ingerencji w strukturę kodu;
– wykonanie i wdrożenie rozwiązania automatycznego wykonania kopii zapasowej serwisu
(wszelkich plików strony www oraz bazy danych).
Wymogi ogólne dla bezpieczeństwa:
– zabezpieczenie przed nieautoryzowanymi zmianami stanu sesji i jej parametrów;
– ograniczanie liczby kolejnych błędnych logowań;
– mechanizmy pozwalające na wykrycie i zablokowanie nieautoryzowanych prób dostępu;
– rejestracja wszystkich prób logowania do systemu (udanych i nieudanych) i działań
związanych z przydzielaniem uprawnień dostępu;
– hasła przechowywane są w postaci zaszyfrowanej;
6- Rozwiązanie ma zapewniać ochronę przed następującymi lukami w bezpieczeństwie typu –
Cross-site scripting (XSS), Cross-site request forgery (CSRF), wstrzyknięcie złośliwych
plików/kodów, wyciek informacji i niepoprawne zarządzanie błędami, zabezpieczenie
numerów telefonów i adresów e-mail przed botami atakującymi.
3. Informacje dodatkowe:
– Osoba upoważniona do kontaktów ze strony Zamawiającego jest Pani Renata Szubińska,
e-mail: renata_w@iaepan.edu.pl
– Złożona oferta powinna zawierać informacje na temat wykonawcy, informację na temat
ceny wykonania usługi.
– Oferty należy składać w formie elektronicznej na adres renata_w@iaepan.edu.pl z
dopiskiem w temacie – oszacowanie wykonania strony internetowej do 04 października
2019 r.
Załączniki
– mapa strony z opisem