Dostępność strony dla robotów Google cz.2

Czy wiesz, że… telewizja budowała swój zasięg (na poziomie ponad 1 mld odbiorców) ponad 67 lat. To samo sektor mobilny osiągnął w zaledwie 5 lat! Każdego dnia 90% użytkowników smartfonów poszukuje informacji w Internecie.

  • Szybkość ładowania Twojej strony

Czas ucieka, a wraz z nim Twoi zniecierpliwieni Klienci. Dziś wyścig z czasem dotyczy również robotów Google. Jeśli strona będzie ładować się rażąco wolno, może to ograniczać jej widoczność w wynikach. Sprawdź, jak Google ocenia wydajność shendi.pl na smartfonach i komputerach stacjonarnych.

Czy wiesz, że… kiedy strona internetowa ładuje się szybciej, odwiedzający zostaje na niej dłużej i częściej do niej wraca.

  • Statystyki – kontrolujesz to?

Nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu jest analiza kosztów, zysków i potencjału firmy. Tę samą zasadę należy przełożyć na SEO. Sprawdź, czy posiadasz odpowiednie narzędzia do śledzenia ruchu na Twojej stronie. Bądź świadomy tego, gdzie i kiedy zaglądają Twoi Klienci.

Czy wiesz, że… w 2015 roku Google udostępniło darmowe narzędzie Google Tag Manager. Ułatwia ono pracę ze skryptami i kodami śledzenia zamieszczonymi na stronie bez pomocy webmastera – wystarczy tylko raz dodać kod śledzący na stronie!

Ocena wsparcia zewnętrznego dla Twojej strony

Otoczenie strony internetowej to przede wszystkim relacje z innymi podmiotami: użytkownikami, witrynami – i całym środowiskiem wyszukiwarki. Powiązania z innymi stronami, widoczność lokalna czy profil w mediach społecznościowych kreują szanse i możliwości zwiększania popularności serwisu. Bo otoczenie ma znaczenie!

  • Ile linków kieruje do Twojej strony
  • Co klienci widzą w Mapach Google
  • Jak wykorzystujesz Social Media
  • Linki przychodzące do Twojego serwisu

Znaczący wpływ na popularność serwisu w Google mają powiązania z innymi stronami, a szczególnie linki przychodzące. To tzw. „głosy poparcia” oddane na nasz serwis w formie odnośników z wartościowych, tematycznie powiązanych stron. Po prostu: z kim przestajesz, takim się stajesz!

  • Analiza ilościowa backlinków

W kwietniu 2012r. Google wprowadziło aktualizację algorytmu Pingwin, który dokładniej analizuje i ocenia linki przychodzące. Wniosek jest jeden: liczy się jakość, a nie ilość.

Czy wiesz, że… legendarny parametr PageRank był jednym z pierwszych czynników rankingujących strony. Aktualnie jego wartość jest niewidoczna dla użytkowników, jednak jest on dalej wykorzystywany wewnętrznie przez algorytm.

  • Widoczność Twojej strony w Mapach Google

Prezentacja firmy w Mapach Google pomoże zaistnieć na rynku lokalnym i dotrzeć do wszystkich, którzy szukając w wyszukiwarce dopisują nazwę miejscowości. Również ci, którzy wpisują ogólne wyrażenia, często otrzymują wyniki geolokalizowane. Nie daj się pominąć i wskaż Klientowi drogę do swojej firmy.

 

Czy wiesz, że… użytkownicy komputerów (72%) i smartfonów (67%) oczekują, że reklamy w wyszukiwarce będą ściśle powiązane z ich lokalizacją. Podczas podróży 56% badanych szuka w Internecie lokalnych usług.

  • Badanie obecności w Social Media

Aktywność na portalach społecznościowych wpływa zarówno na popularność Twojej działalności, jak i serwisu WWW. Media te nie tylko ułatwiają kontakt z Klientami, ale również pośrednio zwiększają wartość strony pod kątem SEO. To doskonałe miejsce wymiany rekomendacji. Dziś to nie możliwość – to obowiązek!

Czy wiesz, że… 60% internautów w Polsce korzysta z social media – to 15,5 mln aktywnych użytkowników!

Podsumowanie – analiza potencjału serwisu

 

Potencjał serwisu odnosi się do aktualnie wypracowanej widoczności oraz określa niewykorzystane zasoby. Istotna jest także analiza witryny na tle konkurencji oraz uzyskiwane pozycje w wyszukiwarce na charakterystyczne dla branży frazy.

  • Jak wysoko wyświetla się Twoja strona i z kim konkuruje
  • Z jakimi hasłami jest kojarzona

Analiza widoczności Twojej strony w Google

Parametry techniczne, dostępność strony oraz jej otoczenie to obszary wpływające na widoczność w wynikach organicznych. Czy sprawdzałeś, jakie rezultaty przyniosły działania podejmowane przez Ciebie dotychczas? Wiesz, co wpisują użytkownicy w Google przy szukaniu Twoich produktów lub usług? Z jaką częstotliwością? Zobaczmy, czy Twój serwis jest we właściwym miejscu. Poniżej analiza widoczności Twojej strony na najpopularniejsze słowa kluczowe powiązane z jej treścią.

Czy wiesz, że… 83% wyszukiwanych wyrażeń składa się z 2 lub więcej słów. Aż 40% szukanych fraz to wyrażenia szczegółowe (co najmniej) trzywyrazowe).

Potencjalna konkurencja w wyszukiwarce

Twoja bezpośrednia konkurencja w wynikach to serwisy wyświetlające się na te same wyrażenia, co Twoja strona. To właśnie z nimi rywalizujesz o potencjalnych Klientów. Sprawdź, ile wspólnych wyrażeń kluczowych dzielisz z witrynami konkurencyjnymi. Wykorzystaj tę wiedzę jako okazję do rozwoju swojej witryny i biznesu.

Ocena możliwości promocji strony na chmurę wyrażeń

Każda strona kojarzona jest przez roboty wyszukiwarki z konkretnymi, charakterystycznymi dla niej określeniami. Poniżej prezentujemy przykładowe kombinacje najczęściej wyszukiwanych zwrotów, na które Twoja strona jest w top 50 wyników wyszukiwania. Czy wykorzystujesz te wyrażenia w treści swojego serwisu?

Czy wiesz, że… 15% fraz wpisywanych codziennie do Google to nowe, unikalne wyrażenia! To aż 1,5 miliarda zapytań każdego dnia!

Co dalej?

Przeprowadzone badanie Twojej strony miało na celu weryfikację parametrów istotnych z punktu widzenia SEO. Poniżej podsumowanie uzyskanych wyników.

Obszary wymagające weryfikacji i działania

Zwiększ widoczność strony dla Klientów!

Zoptymalizujemy Twoją stronę i poprawimy jej widoczność w Google!

    Administratorem danych osobowych jest Prografo Wojciech Tomkiel z siedzibą w Miechowie 32-200 ul. Jana Sobieskiego 6. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Polityka Prywatności.

     

    Prografo to doświadczona agencja SEO/SEM. Aktywnie wspieramy firmy w budowaniu widoczności i wizerunku w sieci. Znamy potrzeby rynku i dajemy skuteczne rozwiązania dzięki wielu wypromowanych stron. Duża liczba specjalistów i ogromna baza praktycznej wiedzy pozwalają nam badać, testować i przewidywać – tak, by efekty Twojej kampanii były satysfakcjonujące i stabilne.
    Świetne wyniki w realizacji kampanii Google Ads. Sukcesy w pozycjonowaniu przyniosły największą liczbę opublikowanych referencji w branży.

     

    One Comment

    1. Mariusz

      Całkiem niezłe omówienie tematu.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *